Pages

Saturday, November 21, 2009

Last Day kat SMK Seri Tanjong...

Hari Jumaat 20hb Nov.merupakan hari terakhir aku berkhidmat sebagai Guru GSSTT....walaupun x sampai setahun aku berada kat sekolah tu....banyak pengalaman yang berjaya aku timba.....dari zero.....sampai ari terakhir...aku dah berjaya memenuhkan tong pengalaman ku sebagai seorang guru sebanyak 98%.....he....he...
kesimpulannya bukan senang jadi cikgu nie....dalam semua perkara kt kena jadi cikgu...
seronok bile murid2 dengar kata dan beri perhatian biler belajar...kalau awalnya x berapa confident nak ngajar...automatik boleh jadi bersemangat giler nk ngara dia org...tapi aku paling marah kalau ader anak mrid aku yg x nk ambil perhatian masa mengajar terutama kelas yg last2....pening nak memikirkan apa kaedah yg sesuai untuk aku ngajar mereka tu....kekadag feed up......terutamanya pelajar bukan melayu time aku ngajar moral.....
x per lar...itu sumekan pengalaman ..kalau x tak merasa aku nak menulis kt papan putih......
sedih gak biler anak murid salam n cium tgn aku yg x berapa wangi..opss luper nak coletkan one drop perfume kt tgn......dia org minta maaf sebab sedar kekadng dia org x dgr kata ....x buat keja sekolah.....
tepat kul 6.30...aku yg masa tu dgr dapat emergency task....untuk print data......kajian yg aku buat pasal kehadiran pelajar.....cepat2 angkat beg....tinggalkan printer..yg lambat bertindak balas tu g jumpa cikgu2 kt bilik guru....

before tu aku g jumpa penyelia petang antar buku laporan mengajar.....pastu minta maaf kt dia....sempat gak penyelia petang mendoakan aku agar satu ari nanti akan jd guru tetap....aku apa lg cepat jer mengaminkan kata2 puan penyelia tu.....mana tau masin mulut dia...dapat aku jadi cikgu mcm dia....insyallah

pastu muler ler aku mencari cikgu2 kat bilik guru tu untuk bermaaf-maafan......
x sangka ader lak yg mengeluarkan kata2 positif kt aku n sekaligus memuji aku...katanya...dia seronok bekerja dgn aku..sebab aku selalu bg kerjasama...kembang jap pungkok aku....alahai...
pastu ada lak yg mendoakan aku dpt ngar kt sek seri tanjong lagi.....aku mengiyakan ajer....
sebenarnya tak kisah pun....dapat sekolah mana...janji aku dapat jadi cikgu GSTT lg tahun depan...dan secara x langsung dapat diserapkan jd cikgu tetap...tu jer harapan aku...
rasanya kerjaya nie sesuai dengan live aku.....
korang yg terbaca coretan aku nie pun jgn lupa mendoakan semoga impian aku tercapai......k...
lastly...thanks a lot utk cikgu2 kt SMK Seri Tanjong and sume pelajar ........take care...

0 comments:

Post a Comment